keskiviikko 16. lokakuuta 2013

Paitoja ja kankaita

Ompelu-urallani olen varmasti ommellut vaatteista eniten paitoja. Ja lisää seurasi taas eilen ja tänään!

Ensin huputon versio SKL 7/2013 kietaisuhupparin raglanmuunnoksesta:
Kaava: SKL 7/2013 kietaisuhuppari muokattuna
Kangas: keinokuitucollege Kangashamstereista

Sitten pari Ottobren Autumn mood-tunikaa, joita minun ei ekan jälkeen pitänyt enää tehdä. Se eka kappale osoittautui kuitenkin käytössä oikein hyvänmalliseksi. Kummasti kuvista ei huomaa, että raitojen kohdistukset meni ihan pieneen molemmissa paidoissa...
Kaava: OW 5/2013 Autumn mood-tunika
Kangas: raitatrikoo Triteksistä
Muuta: Hihat pidennetty täysmittaisiksi. 

Kaava: OW 5/2013 Autumn mood-tunika
Kangas: raitatrikoo Triteksistä
Muuta: Hihoihin lisätty pituutta pitkillä resoreilla.

Lisää kukkaroita, toisesta samanlaisesta en tullut ottaneeksi kuvaa:
Ja koska yli kahteen kuukauteen en ole ostanut metriäkään kangasta, piti tänään loman kunniaksi käydä Triteksissä. Varustauduin jo Kankaiden yöhön ostamalla hiukan kankaita etukäteen. Ei tarvitse ehkä sitten viikon päästä netistä enää tilailla... Ostosten määrä oli tällä kertaa suhteellisen maltillinen:
Olen jo jonkin aikaa tehnyt tilastoa osasta kangasostoja ja niin taas tälläkin kertaa:
Kilokankaat painavat keskimäärin 0,3 kg/m ja pakalta ostetut (oikealla) noin 0,4 kg/m. Keskimetrihinta on kilokankaille noin 4 e/m, joten ei ole kalliita. Pakalta ostettujen kankaiden kilohinnaksi tuli noin 40 e/kg, joka toki on jonkin verran suurempi kuin kuviollisten kilokankaiden 15 e/kg.

Saara

3 kommenttia:

  1. Ihanat tunikat ja mitä kankaita. Tykkään! Tuo Ottobre mulla onkin ja ajatuksissa ommella tuo tunika. Mun lantio on kyllä aika epäsuhta yläkerran kanssa, joten saas nähdä miten sopivuuden kanssa käy. Triteksiin mulla ei ole MITÄÄN ASIAA!!! Koti on niin täynnä kaikkea, että. Ed. postauksen kukkarosi kirjailuileen ovat myös tosi ihania.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mä vielä aamulla ennen Triteksille lähtöä mietin, että ihan oikeasti en kyllä kankaita lisää tarvitse. Mulla oli kuitenkin sovittuna parin ompelututun kanssa kimppatilauksen vienti Triteksille, joten "pakko" oli mennä. Nyt sitten vaan on "pakko" myös yrittää ommella, ettei kankaita pääsisi liikaa kertymään :)

      Poista
    2. Tuosta tunikakaavasta muuten vielä, että mäkin olen kaartanut kaavaa piirtäessä vyötärön kohdalta alaspäin viivan kulkemaan isomman kaavakoon mukaan. Aika pieni muokkaus, mutta tekee sopivamman kokoiseksi ja malliseksi helman.

      Poista